איך לבחור מצלמת אקסטרים

איך לבחור מצלמת אקסטרים

ריבוי מצלמות אקסטרים שאנו רואים כמעט בכל מקום היום, הוא תוצאה של מוצר מלהיב שמושך המון ספורטאים, חובבי אקסטרים וכל מי שאוהב את החיים ורוצה לתעד את רגעי האקשן שלו. מאחר וכבר לא מדובר בדגמים בסיסיים בלבד, חשוב להכיר את האלמנטים שמרכיבים מצלמה שעומדת בדרישות המשתמש ומתאימה לצרכיו.

 

ייעוד

נראה כי בראש ובראשונה יש להבין מהו הייעוד המדויק של המצלמה. למרות שרוב המצלמות מתאימות למגוון רב של פעילויות ספורט, טיול, טבע ואקסטרים, הרי שבדיקת כל דגם לעומק תאפשר הבנה האם מדובר במצלמה שתספק בשלמות חובב סקי שגולש תמיד עם קסדה, בעל גלשן שמעוניין בזווית צילום מדהימה מחזית הגלשן, מטייל אקסטרים שמצלם מגובה החזה, או רוכב אופנוע שרוצה תיעוד חזיתי של המסלול בו הוא עובר.

 

כמובן שגם לאביזרים הנלווים יש חלק משמעותי ביצירת תיעוד מדויק ואישי, אך לגביהם יש לדעת האם המצלמה שנרכשת אכן תתאים למגוון הרחב של אביזרים שמשווק היום? האם אין תלות של שם המותג באביזרים נלווים שמתאימים רק לו? והאם תהיה בעתיד אפשרות בטוחה ליהנות גם מעוד אביזרים שיפותחו בהמשך? כך אפשר להבטיח את ההנאה מהמצלמה לא רק בחודשים הראשונים, אלא גם בעוד לא מעט זמן.

 

עמידות ויכולת

מצלמה שמיועדת לצילומי אקסטרים חייבת להיות עמידה. במיוחד אנו מדברים על פעילות מתחת למים. אפשר למצוא היום מצלמות אקסטרים שחסינות למים גם עד 100 מטרים. הדבר נובע ממארז איכותי ומעמידה בתקן מחמיר כמו IP68. עמידות היא גם דבר שנוגע ליכולת להתמודד עם זעזועים, חבטות שונות, ואף שריטות.

 

איכות הווידיאו

היום כבר לא קשה למצוא מצלמות אקסטרים שמתעדות וידיאו באיכות HD, ודווקא בשל כך חשוב לבדוק את רמת הרזולוציה של דגמים חדישים יותר. מי שמרגיש שהוא לא צריך חדות תמונה גבוהה ועומק רב של המידע הוויזואלי, יכול להסתפק באיכות HDשל 720Pאו 1080P, אך מי שרוצה משהו מיוחד יותר יכול ליהנות היום מדגמים שמציגים 2.7kואפילו 4K. חשוב להתייחס גם למהירות הצילום (פריימים לשנייה) שמשתנה לה בכל רזולוציה ועדיף שתהיה כמה שיותר מהירה.

 

צילום סטילס

גם צילום סטילס יכול להיות איכותי מאוד במצלמות שמציגות תמונות ברזולוציה של 12MPואפילו 16MP. לדגמים מסוימים יש גם מצב הנקרא Time Lapseוהוא משמש לצילום אוטומטי של תמונות בהתאם לפרקי זמן שקובע המשתמש.

 

תכונות

כדאי להיות ערניים לגבי קיומן של תכונות שונות מאחר והדבר יכול לתרום רבות למשתמשים שונים.

  • HiLight Tagמאפשרת תיוג רגעים מיוחדים כדי לחזור אליהם בקלות ולשתפם.

  • QuickCaptureמאפשרת טעינת המצלמה והתחלת הקלטה בלחיצת כפתור אחד בלבד.

  • SuperViewתביא לצילום תמונות פנוראמיות ותקלוט גם סביבה רחבה בהצלחה.

  • Protuneמציגה אפשרות הפקה קולנועית של ממש באיכות גבוהה.

  • GPS מובנה לשיתוף תיעוד הדרך תוך הצגת מיקומו של המשתמש במפות של גוגל.

 

חשוב להבין שלא כל תכונה נמצאת בכל דגם או בכל שם מותג.

 

אפשרויות שליטהושיתוף

באמצעות קישוריותWi-Fi ובלוטות'ניתן להתחבר לאפליקציה ייעודית ולשלט רחוק. כך מכשיר סלולארי או טאבלט למשל, הופכים לשלטים מדויקים ומציגים גם רמת שימוש שכוללת הגדרת פונקציות, צפייה נוחה, שיתוף מידע ועוד. גם כפתור ייעודי שמשולב בדגם איכותי יכול לעשות עבודה טובה כשהוא מציג אינטואיטיביות ומפשט את הדרך בה מגדירים הגדרות, עובדים עם תפריטים וכיו'.

 

אודיו

מאחר ומדובר במוצר שעדיין מתפתח, אנו יכולים לזהות כיצד נעשים מאמצים להציג גם יכולות אודיו במצלמות אקסטרים שונות.

דגם איכותי יציג מערכת סאונד משופרת שמשלבת בין עוצמה גבוהה ובין צליל נקי. שילוב של מיקרופון חדשני יביא לטווח דינאמי גבוה הרבה יותר מאשר זה שמוכר ממצלמות אחרות עם שמע. ממיר מאנלוגי לדיגיטלי למשל, הוא כזה שיוצר תאימות לסוגי מיקרופונים חיצוניים ומקצועיים כדי להציג סאונד אמיתי בעת שמקליטים לא רק את הטבע מסביב אלא גם אלמנטים מוסיקליים.

 

נתונים טכניים

אם עוברים על המפרט הטכני המדויק של כל דגם, רואים כיצד מצלמת אקסטרים יכולה להיות מצוידת בלא מעט נתונים חשובים. יש לזכור כי מדובר במוצר שממנו אנו תובעים עבודה מיוחדת, והדבר לא דומה לצילום במצלמה דיגיטלית רגילה. לכן לכל נתון נוסף או שונה יכולה להיות משמעות לא קטנה עבור מגוון רחב של משתמשים.

 

זווית צילום - גודל העדשה ויכולותיה יכולים להביא לצילום בזווית רחבה ומכובדת מאוד של 170 מעלות למשל. כך אפשר להבטיח שהמשתמש לא מפספס מידע ויזואלי בסביבת הצילום שלו.

 

זום (דיגיטלי) יש מצלמות שיש להן זום מצוין שיכול להתאים לכל מי שיוצא באופן קבוע לשטחים פתוחים ומעוניין להתמקד במראות שמעניינים אותו או באובייקטים אחרים בטבע.

 

תמיכה בכרטיס זיכרון יש לבדוק האם המצלמה תומכת בכרטיסי זיכרון כדי שניתן יהיה ליהנות מנפח אחסון גדול יותר אם רוצים לצלם המון. בדיקה זו חייבת לכלול גם את סוג כרטיסי הזיכרון המתאימים לכל דגם, ואת קיומו של אלמנט חיווי המראה כמה קיבולת עוד נותרה בכרטיס הזיכרון.

 

חיישן – חיישן בעל רגישות גבוהה יתרום רבות לאיכות הצילום. היום יש דגמים עם חיישן מצוין כמו Exmoor R CMOSשמציג חדשנות רבה ויש לו רגישות כפולה.

 

חיבור למסך חיצוני לאלו שלא רוצים כל הזמן להעביר מידע למחשב, חיבור למסך חיצוני הוא דבר נוח מאוד ששווה לזהות את קיומו בדגם מסוים.

 

מסך מגע מובנה במקום שליטה מסורבלת בתפריטים שונים, דגם חדשני יציע היום מסך מגע מובנה שאיתו ניתן לא רק לשחק עם התמונות (הגדלה, הקטנה, מסגור וכד'), אלא כמובן גם לשלוט בתפעול המצלמה.

 

סוללה

אלמנט חשוב מאוד עבור לא מעט משתמשים שרוצים לצאת לשטח ולצלם כמה שיותר היא הסוללה. יש מספר דברים שחשוב לדעת לגבי הסוללה. הראשון הוא שכמובן שצריך לדאוג שהיא תהיה כמה שיותר חזקה ותאפשר כשעתיים ומעלה של צילום. השני הוא שכדאי מאוד למצוא דגם שמציג גם חיוויי רמת הסוללה כדי לזהות כמה זמן עוד נותר לצלם. והשלישי מצביע על מצב המתנה שקיים בדגמים איכותיים ומאפשר חיסכון באנרגיה כדי למקסם את זמן ההנאה מכל תיעוד בשטח.

 

מחירים ואחריות

מצלמות אקסטרים מציגות היום מנעד מחירים רחב מאוד. זאת לא רק בשל התחרות הגדולה בין יבואנים ומשווקים, אלא גם בשל העובדה שניתן היום לייצר דגמים פשוטים בעלות נמוכה ובכך להציע אותם לעתים במחיר מצחיק. כאן כל אחד צריך לזכור עד כמה מוצר איכותי גם עולה יותר מבסיסי, פשוט, או חלש.

 

לגבי האחריות, הרי שלרוב נראה כיצד משווקים רבים מעניקים שנת אחריות מלאה על המצלמה שהם מוכרים. אך כאן יש לבדוק לעומק האם מדובר בחנות שלא רק אפשרה לרוכש תהליך מכירה אמין ומדויק, אלא שהיא גם תהיה זמינה לכל דרישה, בקשה, טענה, שאלה, או דבר לגיטימי אחר שאותו יכול הלקוח להציג לאחר הקנייה.

 

סוגי מצלמות אקסטרים:

 

דלג לתוכן מרכזי