השוואת מחירים בצורה חכמה

השוואת מחירים חכמההשוואת מחירים בצורה חכמה
 
האינטרנט יצר אפשרויות רבות לרכוש מוצרים במחירים מגוונים מאוד. אתרים מסחריים רבים פועלים ברשת וניתן לראות כיצד אליהם מצטרפים (ויצטרפו) עוד רבים. הדבר מביא להיצע עצום של מוצרים מתחומים שונים בטווחי מחירים גדולים יותר מאשר הכרנו בשוק המוחשי (זה של החנויות שאנו מכירים בעיר מגורנו).
 
די ברור שאף אחד מאתנו לא מעוניין לרכוש מוצר בסכום מסוים ולמחרת לגלות שהיה יכול לרכוש אותו באתר אחר בכ-20% פחות. דברים כאלו קרו ויקרו ולכן יש צורך לבצע השוואת מחירים יסודית, כשהדגש הוא על "יסודית". נציג לכם כאן את הצורה הנכונה והמדויקת לבצע השוואת מחירים חכמה שתביא לבסוף לעסקה מוצלחת בכל היבט שלה.
 
 
מה בודקים כשעורכים השוואת מחירים רצינית
 
בראש ובראשונה יש להבין ולהפנים שמחיר נמוך הוא דבר חשוב, אך אם נדרשים לשלם על תוספות שלא הוצגו מראש או לספוג עלויות תיקון בגלל אחריות לא מספקת או מוצר לא איכותי, הרי שהמחיר הזול הוא בכלל לא זול. בכל סעיף המוצג מטה תמצאו נקודה חשובה שתקדם אתכם אל עסקה איכותית שבה מוצו התנאים לקבלת מוצר איכותי במחיר משתלם שכולל הכול.
  • מחיר סופי
גם אם החנות מציגה מחיר בכיתוב מאיר עיניים הרי לא תמיד זה אומר שזהו המחיר הסופי. אם תדרשו לשלם על הובלה או על פריט אלקטרוני שבלעדיו לו תוכלו למצות את ההנאה ממסך מחשב מתקדם למשל, הרי שהמחיר שהוצג אינו הוגן ואינו תחרותי. חשוב לבדוק האם המחיר שמוצג כולל את כל האלמנטים הנדרשים להפעלת המוצר, ובנוסף לכך אם נדרשות תוספות תשלום הרי שצריך לחשב את המחיר הסופי בעצמכם ואז להשוות אותו להצעה דומה בדיוק שכוללת את אותו מוצר (עם אותם פריטים) בחנות אחרת.
מחיר סופי
  • מפרט טכני

המוצרים האלקטרוניים של היום הפכו להיות תחנות עבודה מרשימות שמורכבות מלא מעט פריטים, תכונות, וקונפיגורציות. חנות מקצועית תציג בפניכם מפרט טכני ברור הכולל גם הסברים לגבי נתונים או מושגים שתמיד שמעתם עליהם אך מעולם לא הבנתם את פירושם. כך תוכלו לא רק לראות את כל המפרט הטכני אלא גם להבין אותו ולהשוות אותו בקלות רבה יותר למפרט של חנות אחרת. השוו בין נתונים טכניים מדויקים (ואלמנטים נלווים כמו אלו שמוזכרים בסעיף הקודם) בכדי לראות האם המחיר הסופי אכן טוב יותר בחנות וירטואלית מסוימת.

  • דגם

יצרניות של מוצרים שונים מנסות להציג סדרות של מוצרים עבור קהל היעד שלהם. כך יכול כל צרכן לראות כיצד מסך מחשב, טלוויזיה, מגבר, ומוצרים אחרים, יכולים להגיע בדגמים שונים שלחלק מהם יש יתרונות רבים על פני דגם דומה. עמידה על הדגם המדויק שמעניין אתכם ידגיש כיצד יש הבדלי טכנולוגיה, עוצמות, ואף גימורים, שיכולים להתאים לאדם מסוים ולא להתאים לאדם אחר. בחנויות בשטח אנו שומעים לפעמים כיצד מנסים לשכנע אותנו שאין הבדל משמעותי בין דגמים מסוימים, אך מאחר ולכל אחד מאתנו צרכים והעדפות משלו חשוב להתביית על דגם מתאים ולהשוות רק לגביו.

  • חדש או "ממוחדש"

"ממוחדש" אולי נשמע לכם מושג מצחיק, אך זה כלל לא נעים כשהחנות לא מציינת שמדובר במוצר שעבר חידוש והוא אינו חדש מהיצרן. ההשוואה חייבת להיעשות רק לאחר שמזהים במאת האחוזים את העובדה שמדובר במוצר חדש, מתצוגה, או ממוחדש (refurbished). חפשו את הסיווג באתרי מכירות רציניים ותראו כיצד יש קטגוריה לכל סוג של מוצר.

  • אחריות

מדובר בנושא שיכול להיות כאוב מאוד. רכישת מוצר איכותי במחיר זול אך עם אחריות קצרה של יבואן מקביל, אינה דומה לרכישת מוצר חדיש ומתקדם שמגובה באחריות ארוכה יותר של יבואן מורשה. השוואת מחירים חייבת לכלול את נושא אורך האחריות והיקפה, כך שתוכלו לראות עד כמה אתם לא עתידים להוציא כספים על תיקונים ועל חלקים ועד כמה אתם יכולים לישון בראש שקט למשך לא מעט שנים שבהן פועלת האחריות של היבואן הרשמי. יבואן רשמי גם יציג מערכת שירות איכותית הכוללת מעבדות מקצועיות, הסמכות, חלקי חילוף מקוריים וזמינים, ועוד דברים חשובים.

  • אספקה
לעתים אפשר לאסוף את המוצר בעצמכם בצורה נוחה ולא מגבילה (מבחינת שעות, מרחק, והגעה עצמית למשל), והדבר צריך לבוא בחשבון כשעורכים השוואת מחירים. כמובן שלגבי מוצרים שקשה לאסוף אותם לבד הרי שחשוב לבדוק מהי עלות ההובלה (ולראות האם היא כלולה במחיר הסופי), והאם נדרשים להוסיף תשלום אם מדובר בקומה מסוימת, פירוק של המוצר (כמו דלתות של מקרר גדול במקרים מסוימים), הרכבה או התקנה (כמו במסכים הכוללים מתקן מיוחד לתליה), וכיו'.
משלוח חינם
 
רשימת אתרים להשוואת מחירים
 

זאפ (ZAP) – זאפ הוא האתר הגדול ביותר להשוואת מחירים והוא מציג ביקורות על מוצרים וגם על חנויות שמופיעות בו. האתר מוכר לישראלים רבים מאחר והוא היה הראשון שהציע שירות של השוואת מחירים באינטרנט.

רט (RET) – רט הוא האתר המעניין ביותר בין אתרי השוואת המחירים. זאת בזכות מגוון פעולות שמשרתות מצוין את הגולשים. ב"רט" מסומנות חנויות שונות ב-X (אם הן אינן אמינות) וב-V (אם הן אמינות). בנוסף, מוצגות בו כל החנויות מאחר והוא לא גובה דמי רישום ועמלות אלא סורק את כל הרשת ומאפשר לגולש גם להשאיר פרטים בכדי שעסקים ייצרו איתו קשר ויסגרו איתו את העסקה בצורה פרונטאלית.

כמה (Kama) – כמה הוא אתר מבית יד 2 שמזכיר מאוד את זאפ, אך גודלו הוא קטן בהרבה.

24P – אתר קטן שמספק השוואת מחירים עבור גולשיו בעזרת מנוע השוואה בסיסי.

עודף (Odef) – אתר בעל נתח שוק צנוע עם תצוגה סבירה ושגרתית.

בזמן (bazman) – עוד אתר בסיסי שמנסה להתחרות בגדולים ע"י השוואה פשוטה.
 
השוואת מחירים

נקודות למחשבה ולתשומת לב

  • לאתר שבו משווים מחירים יש משמעות רבה. בל נשכח שאנו חיים בעולם מסחרי שבו אתרים מסוימים מקדמים אתרי מכירות בהתאם לדמי מנוי למשל. מדובר בדבר חוקי שאומר שהלקוח בהחלט יכול גם לא להרוויח מכך. בדקו באתר שאינו תלוי, אתר שמעוניין להביא לכך שעבור כל לקוח תיווצר העסקה המשתלמת ביותר מכל הבחינות שהצגנו קודם לכן.
  • גם בתחום של השוואת מחירים יש תחרות בין האתרים השונים, וכמו בכל תחרות אמיתית אפשר ליהנות לא רק בכל מה שקשור למחיר אלא גם בנושא של איכות השירות. הזכרנו שמחיר זול שאינו כולל איכות, שירות, ואמינות, אינו מחיר זול, כך שאפשר לראות כיצד אתר השוואת מחירים רציני יציג מחירים זולים אך יציג גם חנויות איכותיות וינסה להגן על גולשיו.
  • בהתאם לחוקי הגנת הצרכן אנו רואים כיצד ניתן להחזיר מוצרים שונים לאחר קנייה. הקשר של נושא זה להשוואת מחירים הוא היכולת של הלקוח לסמוך על חנות רצינית שתציג לו בצורה ברורה את האפשרויות לביטול עסקה, וזאת בנוסף למחיר אטרקטיבי ולאיכויות שונות שאותה חנות יכולה להציג. שימו לב לנושא זה בעת ההשוואה.

לסיכום, השוואת מחירים נראית לכם אולי מעט מורכבת יותר, אך לא צריך להיות גאון גדול בכדי להבין את חשיבותן של הנקודות שהוצגו לעיל. עבדו בצורה שיטתית ובדקו מנקודה לנקודה בכדי למצות את הבדיקה שלכם בצורה מלאה ולהגיע לעסקה הכי טובה שקיימת ברשת האינטרנט.

דלג לתוכן מרכזי