רכיבה נכונה על קורקינט חשמלי

השימוש בקורקינט חשמלי הוא כבר לא דבר חדש, ואנו רואים כיצד רבים אוהבים מאוד להשתמש בכלי רכיבה דו גלגלי ממונע זה ולהגיע איתו לנקודות רבות. חשוב מאוד להדגיש את האפשרות האמיתית לרכוב נכון על הקורקינט כדי למנוע סיכונים מיותרים.

הדרכים המתאימות לרכיבה

נראה כי חשוב מאוד להדגיש בתחילה את העובדה כי כמו שמדובר על אופניים חשמליים, גם לגבי קורקינט חשמלי יש לנוסע רק בשבילים המיועדים לכך. ברחבי המדינה אנו יכולים למצוא יותר ויותר שבילי אופניים בהם רוכבי הקורקינטים צריכים לנסוע גם כן.

אולם אם בסביבתו של הרוכב אין שביל שנבנה במיוחד לרכיבה של כלי רכיבה דו גלגליים ממונעים, אפשר לרכוב על הכביש. אך כאן יש לעשות זאת בהתאם לחוקי התנועה של מדינת ישראל, ולהיות זהיר הן בכל הקשור לשמירה על החיים של הרוכב והן לגבי שמירה על שלומם של הסובבים אותו.

אסור לרכוב על מדרכות, על מעברי חציה, או בתוך מנהרות. במקרים כאלו חייב הרוכב לרדת מהקורקינט שלו ולהוביל אותו ידנית לצדי גופו עד לסיומה של המדרכה, סיומו של מעבר החצייה, או סיומה של המנהרה.

מהי נסיעה בטוחה בקורקינט חשמלי

סביבת הרכיבה על קורקינט עם מנוע חשמלי מראה עד כמה חשוב לא לעשות שטויות בדרכים השונות כדי למנוע אסון. לכן אין לאחוז ברכב אחר בזמן שנוסעים בכביש ואין לחבר את הקורקינט לכלי רכיבה או לרכב אחר. בכל הקשור למיקומו של הרוכב בדרך, הרי שחשוב מאוד לנסוע בצד ימין כדי לאפשר לתנועה לזרום ולא להסתכן בפגיעה ברכבים אחרים.

לא פחות חשובה היא השמירה על המרחק בין הקורקינט לבין כלי תחבורה אחרים. כך מונעים תאונות שיכולות לגרום פגיעות קשות. גם נסיעה לצדו של רוכב אחר או של רכב אחר, היא אסורה, אלא שיש לרכוב רוכב אחר רוכב. בנוסף, יש לרכוב עם קסדה על הראש ולשים אפוד זוהר כשרוכבים בשעות החשכה.

נקודה חשובה לגבי נשיאת מטען והרכבה

יש אנשים שזה נראה להם ברור מאליו שהעברת מטענים מסוימים על קורקינט חשמלי היא לא רעיון חכם ולא דבר מקובל. חשוב להבין כי גם אם החוק מתיר מידות מסוימות של מטען שניתן להוביל ומיקום מסוים שבו למטען מותר להיות, הרי שמעבר להכרת הכללים והתנאים לגבי הובלת מטענים, מומלץ מאוד לא להוביל דברים חריגים או גדולים ובכך לקחת סיכון מיותר.

בנוסף, יש לזכור גם את האיסור המוחלט על הרכבת אדם נוסף על הקורקינט. כך, גם אם מדובר על כלי חזק, עדיין אין זה אומר שמותר להרכיב עליו מישהו. כל עוד לא מדובר בכלי רכיבה דו גלגלי ממונע שקיבל אישור לשם כך, הרי שהרכבה היא דבר מסוכן שאסור לפי חוק. זהירות בנושאי ההרכבה ונשיאת מטען יכולה למנוע נזקים וסיכונים אישיים.

האחריות על תקינות הקורקינט

רכיבה נכונה על קורקינט חשמלי מתייחסת גם לתקנות שמדברות על תקינות של כלי הרכיבה הדו גלגלי הנוח הזה. כלומר, היום יש התייחסות לכך שעל הרוכב ועל בעל הקורקינט לבדוק שכל חלקיו תקינים לפני שהוא רוכב עליו. אחרי הכול, אף אחד לא רוצה לסכן את עצמו בגלל כלי לא תקין.

לכן, בין אם מדובר על בדיקה של הגלגלים, של השלדה, של הבולמים, של הידיות, של הפעמון, של הפנסים, ושל כל חלקיו האחרים של הקורקינט החשמלי, הרי שחשוב להבין שאי אפשר לעשות מה שרוצים ולעלות על הכביש או על שביל אופניים עם כל רכיבה בעייתי מבחינה מכאנית.

דלג לתוכן מרכזי